Poeletil

Toiduainete paigutamine müügisaalis ja laos

  • Soovitatav on asetada müügilettides/riiulites värskemad toiduained tahapoole ja vanemad ettepoole. Kaubalaos võiks kasutada reeglit „paremalt vasakule“ ehk siis uuem kaup pannakse alati riiulil paremale poole. Koolitage töötajaid kauba paigutamise reegleid alati järgima.
  • Ostja käitumist mõjutab kaupade visuaalne rohkus, st pooltühjade lettide tõttu võib tarbija jätta ostu hoopis tegemata. Et seda vältida võiks kasutada tehnilisi vahendeid, mis ka väikese kauba koguse puhul tekitavad kaubaohtruse efekti (nt peeglite kasutamine müügilettide taga, tühjade kastide asetamine puu- ja juurvilja kastide alla).
  • Toiduainete enneaegse riknemise vältimiseks on väga oluline tagada igale toidukaubale sobiv ja optimaalne temperatuur ning muud säilitamistingimused (nt liigne valgus müügiletis kiirendab kartulite roheliseks muutumist ja köögiviljade kvaliteedi langust). Selleks tuleks jälgida, et hoiuruumid ja müügiletid aitaks vajalikke säilitamistingimusi hoida (nt vajadusel asetada kartuli letile üleliigset valgust varjav varikatus, vältida valgustusest tulenevat soojuskiirgust puuvilja leti kohal).
  • Puu- ja köögiviljade väljapanekul on soovitav kasutada eraldatud aluseid/kaste, mis aitaks vältida viljade liiga suurtesse kuhjadesse asetamist, mis põhjustab viljade kiiremat riknemist.

 

Toidukaupade allahindamine

  • Toidukaupluste kogemuste põhjal on üheks parimaks toidujäätmete tekkekogust vähendavaks meetmeks läheneva realiseerimistähtajaga toiduainetele allahindluse tegemine. Soovitatav on sellised toidukaubad selgelt eristada vastava hinnasildiga. Allahinnatud kaubad võib koondada eraldi kohtadesse, kus kliendid need kergesti üles leiavad või paigutada tavahinnaga toorainete juurde, kus tarbijal on võimalik hindu võrrelda ning suureneb tõenäosus, et ostetakse pigem allahinnatud kaupu.
  • Välimuselt koledaks muutuvad puu- ja juurviljad võiks asetada eraldiseisvasse korvi/kasti vms ning müüa need maha soodsama hinnaga (lisada juurde allahindlus). Nii teenib pood siiski mingit kasu ja tooted ei jõua prügimäele.
  • Pakkuda oma töötajatele võimalust müügist kõrvaldatud toiduaineid (nt katkise pakendiga kaup, „parim enne“ tähtaja ületanud kaup, standarditele mittevastav puu- ja köögivili) soodushinnaga osta.

 

Tarbijate informeerimine ja teadlikkuse suurendamine

  • Tarbijate teadlikkuse suurendamiseks ja säästlike käitumisharjumuste kujundamiseks, on soovitatav muu reklaami kõrval pakkuda tarbijatele teavet ka toiduraiskamise vältimise ja vähendamise kohta.
  • Väga oluline on selgitada tarbijatele märgistuste „parim enne” ja „kõlblik kuni” tähendusi, et vähendada tarbijate ebakindlust toiduainete tarbimiskõlblikkuse osas. Tarbijatele on vaja anda selget teavet selle kohta, et minimaalne säilivusaeg „parim enne” kuupäev on seotud kvaliteediga ja „kõlblik kuni” kuupäev on seotud ohutusega. See tähendab, et „parim enne“ kuupäeva ületanud tooteid võib julgelt süüa ja ka osta.
  • Soodustage allahinnatud toiduainete mahamüümist informeerides toidujäätmete ja toidukao vältimisest tulenevat positiivset keskkonnamõju (nt esitage toiduainetega seotud konkreetseid näiteid). Selgitage tarbijatele, et realiseerimistähtajale lähenevad ja allahinnatud tooted pole mitte ainult majanduslikult mõistlik valik, vaid selliste toodete ostmine aitab otseselt kaasa ka keskkonnamõju vähendamisele.
  • Soovitatav on lisada retsepte ja muid huvitavaid nippe allahinnatud toidukaupade sektsioonide juurde, et julgustada tarbijat neid tooteid ostma.
  • Kauplus või kaubanduskett võiks luua mobiilirakendusi, mis soovitaks menüüsid ning aitaks koostada ka ostunimekirja vastavalt poes allahinnatud kaupadele.

Enne poeletile jõudmist

Müügi planeerimine ja kauba liikumine Toidukaupu tuleks toota ja tellida vastavalt nõudlusele ning müügiprognooside koostamisel on oluline lähtuda kaubavarude ja...
Read More
Learn More

Poeletil

Toiduainete paigutamine müügisaalis ja laos Soovitatav on asetada müügilettides/riiulites värskemad toiduained tahapoole ja vanemad ettepoole. Kaubalaos võiks kasutada reeglit „paremalt...
Read More
Learn More

Poeletilt tagasi

Võimalusel annetada müügist eemaldatud kasutuskõlbulik toit kohalikule Toidupangale või teistele sarnastele organisatsioonidele (nt loomade varjupaik). Oma köögi kasutamise võimalusel valmistage...
Read More
Learn More

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...